Length 49:23
Edition date Rujan 2023
Etiketa Gingerbread Man Records
Catalog Number 5054197767272
Edition details objavljeno: 29.9.2023.; produkcija: Aaron Dessner i Bryce Dessner;
Tags Aaron Dessner Ed Sheeran Bryce Dessner Gingerbread Man Records

Svega par mjeseci nakon izdavanja svog „Subtract“ prethodnika, Ed Sheeran se ponovo javio s novim albumom „Autumn Variations“. Izgleda da je završilo razdoblje nazivanja albuma po algebarskim operacijama, i možda došlo neko drugo doba naslova po godišnjim dobima. No kako god, zaokret je značajniji po autora zato što je ovo njegov prvi album u kojem ima sva autorska prava. Nakon što je priča s Atlantic Records završila, nastupa njegova vlastita izdavačka kuća „Gingerbread Man Records“. Kao u uzrečici „nomen est omen“, i da ništa ne znate o firmi, s lakoćom možete prepoznati tko stoji iza nezavisne kuće. Ne može mu se poreći smisao za humor.

A što se tiče izdanja per se, čudno je to kako ga je masa glazbene kritike diljem svijeta dočekala na nož. Ima doduše par izuzetaka koji i ovaj album obasipaju hvalospjevima, kao što su to činili i za njegove prethodnike, ali nekakva većina album doživljava mlakim, predvidljivim, neuzbudljivim, prosječnim, itd. Ako s druge strane ako pogledate ocjene njegovih ranijih albuma na ovom uvaženom portalu, lako možete uvidjeti da glazbeni kritičari SoundGuardiana nikada nisu pretjerano bili naklonjeni Sheeranu. Ne mislim sada biti pretenciozan pa našu malu redakciju dovoditi u kontekst i kontrast s relevantnim svjetskim medijima, ali ovaj album cijenio bih boljim od „-“ albuma. Ne znam kako to objasniti. Subtract je bio puno više jednoličan, monoton, plošan i emocionalno ujednačen. Ovaj jesenski je življi, raznovrsniji, obojan različitim okusima i sentimentima. Iz njega puno lakše možete izdvojiti svoje favorite i one koji vam odmah sjedaju na volej. Naći ćete dosta lijepih pjesama.

Prema službenoj verziji, za album nisu planirali izdavanje singlova. Međutim paralelno s albumom oteo se "American Town", i popeo se na neke ljestvice diljem svijeta. Nije niti čudo, vrlo je radiofoničan i prijemčiv. Ima još takvih singl potencijala, ali se čini da ih nećemo ugledati. „England“, "Magical","Midnight", "Plastic Bag" i ostale uzdanice možda možemo očekivati tek na ljeto na zagrebačkom Hipodromu. Nije to niti tako loše, neke izvrsne pjesme ćemo upoznati tek na jednom sjajnom koncertu. U godini zmaja po kineskom horoskopu, očekuje nas bogata koncertna sezona u kojoj će teško biti odabrati najbolji i najdraži gig. Vjerujem da će Ed Sheeran biti u vrhu bez obzira na jaku konkurenciju.

Darko Hribarić

Hits 3145
- « - Ed Sheeran Albumi Kronologija