Length 18:34
Edition date Kolovoz 2020
Etiketa Polydor
Catalog Number 250734430 / 0734430
Edition details objavljeno: 21.8.2020.
Tags Polydor Snow Patrol The Saturday Songwriters

Za razliku od splitskih „Utorkaša“ (Tomić,Pavičić, Ivanišević, Bibić-Mosor, Dežulović,) neformalne grupe u kojoj je zajebancija dominatna tema, Gary Lightbody je svoju još neformalniju grupu nazvao „Subotašima“ (bez ikakve asocijacije na adventiste) okupivši je zbog jednog sasvim drugog razloga.

O čemu se zapravo radi?

Obzirom na pandemijske uvjete sve više glazbenika okreće se s punom pažnjom stvaranju novog materijala (rekao bih sve više odličnog materijala). Korak naprijed u tom smislu napravio je upravo frontman Snow Patrol pozivajući preko svog Instagram profila svoje fanove, nazvavši ih prigodno za tu priliku Saturday Songwriters, da aktivno svojim sugestijama učestvuju u stvaranju novih versa i nota predstavljenih na ovom EP-u, što predstavlja zaista pionirski poduhvat iz glazbene domene.

I tako se nakon dvije godine nakon zaista odličnog albuma „Wildness“ od večine voljeni i obožavani Irci vraćaju, rekao bih u prepoznatljivom, ujedno i pomalo drugačijem svijetlu, zadržavajući pri tome svoj zaštitni habitus ovog puta obogaćen emocijonalnim iznenađenjima, potrebnom toplinom i mekoćom, obilježen pregrštom lijepih nota i suglasja, ali i versa u kojima se svijetlo neprestano suprostavlja sve više zastupljenoj tami. Optimizam obojan mellow/yellow bojama apsolutno potreban za saniranje duše i tijela prisutan je kroz svih pet zastupljenih pjesama. Jer kako Gary pjeva: “The sun shines brighter now and the skies are empty/And the loudest birdsongs fills us up again“.

Garyjev vokal uz gotovo akustičnu folk pozadinu tako stvorenoj atmosferi daje potrebnu patinu s kojom pametno ne iskače u prvi plan, zadržavajući se čvrsto na zemlji. I da, Snow Patrol ovim uratkom ne pokušavajući dostići neke akademske statuse, često nerazumljive.

Dokaz?

Poslušajte pažljivo i opetovano „The Curve Of Earth“ koja donosi neponovljivo iskustvo i bogatstvo osjećaja, poput monumentalne „On The Edge Of All This“ jedinstvenog sinonima za lijepo, ljepše, najljepše; ili naoko jednostavno prekrasne „Dance With Me“. Garyju i društvu uspjelo je iskazati srž ljepote, naizgled jednostavno odjevene, ustvari najbolje odjevene.

A za tako postavljen odnos , osim nebrušenog talenta i potrebne skromnosti treba imati puno iskustva. Ovaj EP dokazuje da Snow Patrol nisu izgubili svoje inspirativne peakove, vrhunce ostvarene na prethodniku, što najbolje dokazuje otvarajuća „Reaching Out To You“, sasvim logičan nastavak „Wildnessa“.

Ovaj dajđestirani presjek njihovih glazbenih avantura predstavlja „malu“ crnu rupu koja svakim slušanjem eksplodira u kovitlac emocija, neponovljivog užitka slušanja zbog čega bi repeat dugme moglo opasno stradati. Ujedno, prezentirani materijal čvrsto dokazuje da se Gary ne treba bojati da će svoje bogatstvo nepovratno izgubiti, posijavši ovom prilikom cvjetove budućnosti u sjemenu sadašnjosti.

Ako se ikada svi učesnici upitaju poput Stevea Urkela: „Did we do that“, odgovor je jedan i jedini – „Yes you did“ i zato hvala svima. Siguran sam da je ovo za sve bilo jedinstveno iskustvo.

Na kraju zaista treba istaknuti činjenicu da svi prihodi ostvareni ovim uratkom idu u humanitarni fond protiv siromaštva.

Đorđe Škarica