Dodano Ponedjeljak, 20 Svi 2019
Length 35:52
Edition date Travanj 2019
Etiketa Tiger Migraine Records
Edition details Datum objave: 12. travnja 2019.
Tags Timberboat Tiger Migraine Records

Iza naziva Timberboat krije se vrlo zanimljiv rock-sastav iz Karlovca, kojem je "World Set on Fire" već drugi album. I baš ovo "krije se" kao glagol dosta vjerno opisuje modus operandi benda koji je kroz zadnjih otprilike pet godina iz forme trija postupno prerastao u današnji šesteročlani sastav o kojem nećete mnogo toga pronaći na bespućima interneta niti ćete ih sretati na festivalima i feštama. Ekipa sposobna sama pisati, snimati, miksati i producirati te naposljetku preko svoje Tiger Migraine Records i objavljivati pjesme, odnosno, albume tako je do, evo, drugog dugosvirajućeg uratka došla tihim koracima i predanim radom, ambiciozno, a istodobno skromno.

Srećom, skromno samo u manirima, jer "World Set on Fire" zbirka je hrvatske inačice americane, nečega što smo već imali prigode slušati iz ovdašnjih radionica, od My Buddy Moose do The Strange, da navedem tek neke istaknutije, ali koja pjeva osobenim glasom i – mimo skrovitosti i skromnosti – odaje ozbiljan pristup i, nadam se, velike planove. Uostalom, bend ne čine poletarci, već iskusna karlovačka ekipa koja je već svirala u tamošnjim bendovima (gitarist Zoran Stojaković i pjevač Miroslav Petrak u Vivian Girls i Miki i srebrni miševi). Vjerujem da upravo zato Timberboatov drugi album zvuči tako kompaktno i konkretno, oslobođen manirizama nerijetkih kod mladih bendova kad pjevaju na engleskom i njeguju neke druge baštine.

Instrumentarij benda iznimno je bogat, pa je, primjerice, pedal steel zastupljen od samih početaka benda, što uz morikoneovsku gitaru daje širokokutnu zvučnu sliku. "Zapaljen svijet" tako uistinu uvodi svoga slušatelja u novi svijet, koji ovdje ipak tek naznačuje prave konture. Naime, osam pjesama s albuma još kao da traže, love melodiju koja bi nam ponudila technicolor, zadržavajući nas u zrnastom krajobrazu. Duboki, lijeni tonovi, pomalo nedefiniran vokal te bogata pozadina dominirajućoj gitari ostavljaju nas još uvijek u iščekivanju nekakvog vrhunca, što je za ovu prigodu i dovoljno. Kažem dovoljno jer "World Set on Fire" ničim ne odaje bend a priori željan fanfara, a nudi više nego korektnu svirku i konkretnu autorsku crtu.

Možda bi – ali dužan sam naglasiti možda – prepuštanje producentske palice donijelo još razrađeniji, bogatiji, više nijansiran glazbeni krajobraz; ostaje na nagađanju bi li to uistinu koristilo ili bi se karlovačka americana izgubila u kakvom nenadanom rukavcu. Kako bilo, neovisno o bilo kakvim "što bi kad bi", Timberboat su snimili vrlo korektan, zanimljiv album grubo-nježnih nota s mirisom nekog dalekog zapada.

Hits 591