Length 40:14
Edition date Travanj 2020
Etiketa Gates Of Hell
Catalog Number GOH 56
Edition details objavljeno: 21.4.2020.; produkcija: Matt Ries; Snimano: Richhobo Studios, Calgary, Kanada.
Tags Traveler Matt Ries Gates Of Hell

Jasno je da je metal dijete postmoderne. Činjenica da je sve moguće i dozvoljeno čini ga savršenim primjerom postmoderne umjetnosti koja upija utjecaje iz svega i postoji u bezvremenskom trenutku gdje je sva estetika proizvoljna i subjektivna. Stoga i ne čudi što istovremeno i ravnopravno postoje grupe koje konstantno guraju granice žanrova te druge što stvaraju glazbu koja zvuči kao proizvod nekih ranijih vremena. Biti okrenut u prošlost, u ovome slučaju, donosi sa sobom opasnost zvučanja kao blijeda kopija tih istih vremena i samo one najkvalitetnije grupe izbjegavaju pasti u tu zamku.

Kanadska grupa Traveler postoji tek tri godine te je svojim glazbenim izričajem najbliža heavy metalu 80-ih i načinu kako su ga svirali velikani žanra, ali svojim pristupom ona pokazuje kako u metalu nije potrebno uvijek izmišljati nešto novo, ako možeš to napraviti dovoljno dobro. Nakon prošlogodišnjega prvog albuma koji je privukao dosta pažnje, “Terminal Shock” im je već drugi dugosvirajući album u malo više od godinu dana i sudeći po novoj kolekciji pjesama čini se da je pred ovom grupom svjetla budućnost.

Nepisano je pravilo heavy metala da prva pjesma na albumu mora biti udarna kako bi privukla pažnju slušatelja i “Shaded Mirror” ne razočarava. Punokrvna metal numera sa svojim zaraznim rifom i uvjerljivim vokalom Jean-Pierre Abbouda odličan je uvod u album i samo nam pojačava želju za još dobrog heavy metala. Naslovna “Termination Shock” još ubrzava ritam jašući na valu gitara prijeteći probijanjem zvučnog zida i jedan je od vrhunaca ovoga albuma. Ako bi vukli paralele, zvukom i temama kojima se ovdje koriste Traveler su negdje na tromeđi između Judas Priesta, Cloven Hoofa i Slough Fega (čiji je album Traveller vjerojatna inspiracija), što se posebice čuje u zvuku gitara i aranžmanima, dok istaknuto mjesto pripada basu Davea Arnolda koji je uvijek vrlo prisutan u miksu i neizostavan je dio zvuka.

Nastavak albuma ne posustaje i nudi dovoljno raznovrsnosti da zadrži slušatelja do kraja. “Foreverman” himnična je numera koja zvuči kao da je ispala iz zlatnog doba heavy metala svojim pjevnim refrenom i gitarskim solažama, dok “Diary of a Maiden” kao najdulja pjesma na albumu ponešto usporava ritam, no i to je samo na trenutak, dovoljno za predah od konstantne gitarske rafalne vatre ostalih pjesama. Ovo odmah dolazi na naplatu u sljedećoj pjesmi “STK” koja je vjerojatno najagresivnija na albumu i svojom direktnošću te brzinom odlično zaokružuje središnji dio albuma.

Dalje slijede dvije ponajbolje pjesme na albumu (uz spomenutu naslovnu). “After the Future” fantastična je numera koja nakon polaganog uvoda eksplodira u koloplet gitarskih melodija i vokalnih harmonija te pokazuje grupu u najboljem svjetlu. “Deepspace” potom još ubrzava na sve moguće načine i praktično kroči granicom thrash metala u silovitom naletu gitara i bubnjeva. Album zatvara “Terra Exodus” koja ide u prilog spomenutoj raznovrsnosti na albumu te svojim sporijim (ali ne i sporim) ritmom privodi stvari kraju na prikladno epski način.

Traveler ovime albumom dokazuje da mjesta za kvalitetni metal uvijek ima i on će pronaći svoju publiku. Trenutno će stanje u svijetu poremetiti planove koje je grupa imala za promociju i prezentaciju svoje glazbe i novog albuma, no to prave poklonike ne bi trebalo spriječiti u pružanju podrške grupama koje mogu tu podršku i opravdati svojim odličnim izdanjima, a ona im posebice treba u ovakvoj situaciji. Preporučujemo!

Boris Čičovački

Hits 1716

Ikone simfonijskog metala u Tvornici