Vrsta Pop / Rock / Pop rock
Dodano Četvrtak, 16 Lipanj 2011
Edition date Rujan 2006
Država Irska
Etiketa Island
Edition details Režija: David Mallet

Nakon megauspješnog albuma „The Joshua Tree“, grupa U2 je odlučila da njihov sljedeći album mora predstavljati radikani preokret u njihovoj karijeri. Devedesete su stigle, MTV je kreirao ukus nove generacije koja, očito, nije u U2 vidjela svoje idole. Došlo je vrijeme da se njihova popularnost uzdigne na svjetsku razinu, a budući da je Bono uvelike bio inspiriran televizijom kao medijem koji oblikuje današnje generacije, nastao je „Achtung Baby“, album koji sam po sebi i ne bi bio toliko značajan da ga nije pratila poznata ZooTV turneja, spektakl koji je promijenio standarde kojima su se izvodili dotadašnji megakoncerti i podigao ih na višu razinu.

Koreografija je sadržavala ogromne TV ekrane na kojima su se ispisivale poruke i izmjenjivali TV isječci, a vjerojatno najznačajniju promjenu je doživio pjevač grupe Bono Vox. Pokazujući dosad neviđenu sklonost teatralnosti, Bono je za ovu priliku izmislio 2 imaginarna lika koje je koristio tijekom izvođenja svojih pjesama. The Fly i Mr. MacPhisto dominirali su izvedbama, a nerijetko je Bono bio sklon usred nastupa provocirati npr. predsjednika SAD-a telefonskim pozivima.

Koncert održan u Sydneyju jedan je od vrhunaca turneje, sada konačno prisutan na DVD izdanju koje nažalost, osim samog koncerta, nema nikakvih dodatnih sadržaja. Playlistom dominiraju uglavnom pjesme sa novog albuma kao i one koje će se naći na albumu „Zooropa“, koji će nastati kao produkt same turneje. Naravno, dinamični uvod osiguran je pjesmom „Zoo Station“, nakon koje slijede još 4 pjesme sa „Achtung Baby“, „The Fly“, „Even Better Than The Real Thing“, „Mysterious Ways“ i „One“ čija je izvedba ujedno i jedan od vrhunaca koncerta.

Unchained Melody“, obrada Lou Reedove Satellite Of Love“ i završna „Can"t Help Falling In Love“ pomalo su neuobičajen dodatak, dok je, naravno, prisutno i dosta pjesama sa Joshua Treea. Po osobnom sudu, najuspješnija izvedba cijelog spektakla je pjesma Lemon, ponajviše zbog teatralnog MacPhistovog nastupa. ZooTV naslijedla je PopMart turneja, no ona nije bila toliko uspješna pa su se U2 vratili svojim korijenima, a ovaj dvd savršen je podsjetnik na jedno minulo razdoblje njihove karijere.

Goran Hatala

Hits 3864
U2 Video Kronologija Vertigo 2005. » Vertigo 2005.