Dodano Subota, 05 Veljača 2011
Length 1:04:44
Edition date Listopad 2008
Etiketa Universal / Lost Highway
Edition details Producenti: Eric Leljestrand, Tom Overby / Datum objave: 14.10.2008.
Tags Lucinda Williams Universal Lost Highway

Za razliku od svog svojevrsnog mlađeg brata po oružju, hiperproduktivnog Ryana Adamsa, prva dama suvremene americane Lucinda Williams nije se mnogo žurila u svojoj karijeri dugoj već gotovo punih trideset godina. Albume je štancala strogo svojim ritmom, pa je tako, primjerice, nakon prva dva albuma s kraja sedamdesetih napravila pauzu od čak devet godina, a u devedesetima je izdala tek dva albuma (ali kakva!). U novom mileniju krenula je nešto radišnije, a "Little Honey" dolazi samo rekordnih godinu dana nakon prošlog, vrlo hvaljenog "West". Snaga njezina rukopisa nije pritom osobito mnogo izgubila na upečatljivosti.

Lucinda Williams je rođena prije pedeset i pet godina u američkoj saveznoj državi Lousianna. Odrastajući u tom podneblju, ali i u Teksasu i Meksiku, na njezinu je glazbenu naobrazbu i ukus snažno djelovao blues i country, te je svoj put utrla upravo na razmeđi tih dvaju žanrova i rocka, dajući svoj doprinos potrazi za "kozmičkom američkom glazbom". Svoje kapitalno djelo, "Car Wheels on a Gravel Road", izdala je 1998., kad su americani neočekivan potisak dali genijalci iz undergrounda Mercury Rev s jednim od najljepših albuma svoga desetljeća, "Deserter's Songs" i sve se to danas u svjetlu vrlo žive i plodne američke scene ne čini slučajno. "Little Honey" njezin je deveti album, a koji umnogome zvuči kao komplicijski.

Album otvara staroškolski rock produkcijski peglan za novo tisućljeće, "Real Love", što se ne čini osobito obećavajućim, no odmah potom stvari sjedaju na svoje mjesto sa slatkim country-rockom "Circles and X's", finim bluesom "Tears of Joy" i posebno s fenomenalnom, gitarama podcrtanom baladom "Little Rock Star", u kojoj pjeva o trnovitim putovima glazbenih talenata u surovoj diskografskoj stvarnosti. Autobiografski elementi? Pa, zasigurno da. Te četiri pjesme ujedno su ogledni primjerak onoga što slijedi na ostatku albuma. Lucinda pomalo i kalkulantski niže rock-teškaše tipa "Honey Bee" i country tipa "Well Well Well", ali prevladavaju tople melodije poput "If Wishes were Horses" i "Knowing". Honky tonk duet s Elvisom Costellom "Jailhouse Tears" pritom pojačava taj "kompilacijski" dojam koji se čini glavnim minusom prilično solidnog albuma. Jer, sva ta žanrovska raznolikost (koliko god ti žanrovi bili prilično usko vezani jedan uz drugoga) ovdje se, valjda i zbog prilično ispoliranog zvuka, čini pomalo nategnutom i čini se kao da su pjesme skupljane kroz duže vrijeme da bi napokon tu dobile svoj albumski dom.

Tako se negdje kod tipično bluzerske "Heaven Blues" album već čini predug, iako nema na vidiku ijedne uistinu loše pjesme. Kad se osvrnem na cjelokupnu minutažu (predugih šezdeset i pet minuta), možda bi brzopotezno izbacio samo više rokerske "Real Love" i posebno "Honey Bee", te možda konfekciju "Jailhouse Tears". Čak se ni gotovo devet minuta duga "Rarity" pred sam kraj albuma ne čini viškom, jer baš možda ponajviše na "Little Honey" pokazuje snagu Lucindina glazbenog iskaza. Topla, tiha, zadimljena melodija u svoj toj svojoj dužini uopće se ne čini ni minutu preduga ili dosadna. No možda baš zato se dosta kraća blizanka "Plan to Marry" čini nepotrebnim nabijanjem minutaže, da ne govorim o nabrijanoj obradi AC/DC "It's a Long Way to the Top" na samom kraju albuma.

Sve u svemu, "Little Honey" je dosta dobar album, ali isuviše rutinerski za jednu veličinu kakva je Lucinda Williams. Jer, po prvi put se čini kao da je ispunjavala odredbu ugovora umjesto objavila produkt iskrenog nadahnuća, nešto slično onom što se Caveu dogodilo s "Nocturamom". Za mnoge je i ovo teško dostižno, naravno, ali za svakog tko tek želi otkriti bogatu glazbenu riznicu Lucinde Williams ipak preporučujem prvo neke od starijih albuma na potezu od "Lucinda Williams" do "World Without Tears".

Hits 779
Lucinda Williams Albumi Kronologija Blessed » Blessed