Dodano Ponedjeljak, 03 Listopad 2011
Length 38:46
Edition date 2009
Država Kanada
Etiketa Reprise Records

Jedan od vodećih kanadskih glazbenika, Neil Young 6. travnja ove godine objavio je novi album nazvan Fork in the Road. Isti je objavila diskografska kuća Repirse Records.

Nakon odličnih albuma poput Living with War i Chrome Dreams II, preda mnom osvanulo je ovo zadnje ostvarenje, Fork in the Road. Dosta dugo nisam jednostavno stigao preslušati ovaj album, kao da sam slutio da to nije ono što je bilo na već spomenutim albumima obzirom na njihov veliki i munjeviti uspjeh, koji je učinio jako puno za samog Younga, ali i za njegovu glazbu, koja je na nekim albumima, osobito (onih sa kraja 80., ali i 90. godina), bila pomalo i zamorna. Istina je da je Youngovo viđenje glazbenog izričaja ponekad i samog autora dovodilo u neke čudne furke, a eto, ovim posljednjim albumom, nažalost ponovo je došlo do toga.

Neil Young rođen je 12.12.1945. u Torontu, Ontario, Canada i naravno da neću sada prepričavati gdje, tko, kada, s kime i zašto. Sve je to jako dobro poznato svima. Iza njega je izuzetno puno snimljenog materijala i ako znamo da Young ponekad vrlo impulzivno i stihijski reagira, pa onda ispada da nije sve jednako dobro, kvalitetno i uspješno.

Zato, album Fork in the Road, još jednom ističem nažalost, nije ni približno blizu onome što možemo nazvati dobrim. Istina je, to je još jedan album, ali da li je to bilo potrebno, da li je sve to trebalo objaviti ili možda malo ipak, sačekati i dobiti onaj pravi razorni kvalitetni i nadareni umjetnički udar, kojim je tko zna koliko puta do sada, Neil Young, doslovno razbio sve oko sebe.

Ne znam ni sam da li uopće trebam dubioznije analizirati stvari, jer ako je nešto nije baš dobro onda je to… to i gotova priča. Možda bih ipak izdvojio samo dvije pjesme: Just Singing A Song i Light A Candle. Ma, dobro i ovdje ima trenutaka kada Young pokazuje da svakako nije za 'škart', ali sve je to dosta nedorečeno, nedovršeno ili čak previše prizemno i sirovo. Smeta me istina, jer znam da Neil Young sigurno može i zna, daleko bolje i izražajnije prenijeti svoje emocije i poruke. Znao je to davno prije, zna to i dan danas i jednostavno mi nije jasno kuda je toliko žurio.

Neil Young oduvijek je bio 'fighter' i nikada se nije libio prepoznati i javno osuditi sve ono što ga tišti, smeta ili ograničava. U svoj toj svojoj silnoj želji Neil Young se doima kao da je negdje putem izgubio nit, kao da je zalutao pa tako je čini mi se napravio početničku grešku, objaviti nešto što je moglo ispasti puno efektnije i bolje. Čak ni podatak da ovaj album imamo u CD formatu i da je tu i edicija u CD/DVD formatu, nažalost, neće pobuditi veći interes svekolikog slušateljstva.

PREPORUKA:
Neil Young je još uvijek prisutan na glazbenoj sceni, naravno tu mu je i mjesto. Svojim zadnjim albumom pokazuje, da je trenutno u onoj silaznoj fazi svog stvaralaštva, što je za sve nas, koji volimo Neil Younga i njegovu glazbu katastrofično razdoblje. Naravno, i ovaj album Fork in the Road ću pohraniti u svoju fonoteku, jer sam sazrijevao uz glazbu Neil Younga. Na kraju, osobno se nadam, da to razdoblje neće potrajati dugo i da će već sljedećim albumom to opet biti onaj pravi i jedan jedini… Neil Young.

Hits 1223
Sugar Mountain Live at Canterbury House 1968. « Sugar Mountain Live at Canterbury House 1968. Neil Young Albumi Kronologija Le Noise » Le Noise