Length 41:23
Edition date Studeni 2014
Etiketa Reprise Records
Catalog Number 9362-49324-0
Edition details Objavljeno: 4.11.2014.; produkcija: The Volume Dealers (Neil Young i Niko Bolas)
Tags Neil Young Reprise Records The Volume Dealers Niko Bolas

Neil Young je oduvijek bio priča za sebe, veliki glazbenik koji je svojim albumima i pjesmama obilježio suvremenu glazbu. 3. studenoga diskografska kuća Reprise Records objavljuje "Storytone", drugi Youngov studijski album u ovoj godini.

Velika je to, gotovo zapanjujuća aktivnost glazbenika koji za ovaj album snima deset pjesama, praktički uživo, i pri tome nije bitno nastupa li ispred orkestra od 92 člana, sa zborom ili s jazz big-bandom.  U svakoj situaciji Neil Young prezentira svoju glazbu s 'pola gasa'.  Pri tome mislim na lakoću, lagodnost, spontanost izvedbe. Shodno tome, on  u svemu iznenađuje svojom opuštenošću i kao da se zaboravlja sve što je radio prije, a to nikako ne treba zaboraviti! Baš iz tog razloga, osjeća se da "Storytone" ne spada u nikakve okvire (električni, akustični, heavy/hard/metal rock, folk ili nešto treće, op.a.).

Ovaj put Neil Young isporučuje album gdje se zapravo ogoljuje njegova glazbena osobnost, bez obzira na orkestracije. Njegova je glazbena povijest prebogata, a on je, znamo svi, prolazio kroz nekoliko faza, od Buffalo Springfield preko Crosby Stills & Nash, odnosno CSN&Y, pa nakon razlaza, do solo karijere. Ubrzo susreće i počinje se intenzivno družiti i raditi s bendom Crazy Horse i ta suradnja sa više i manje prekida traje do današnjih dana.

U diskografskom opusu Neila Younga ima izuzetno značajnih albuma, ali ima i onih drugih, koje možda i nema smisla posebno isticati. Zanimljivo je kako kod njega prevladavaju tzv. ''light'' i ''dark'' faze rada na albumima. Naravno da to nosi svojevrsnu težinu najprije u kvantiteti a potom tu je nedvojbena kvaliteta, koja se ciklično javlja s jačim i slabijim intenzitetom. Kad je riječ o ovom albumu, slobodno se može napisati da je prosto nevjerojatno kako Young donosi svoje pjesme, s tolikom strašću, kao da je riječ o mladiću, a ne da se radi o nekome tko je blizu sedamdesetih godina života. Naime, Neil Young rođen je 12. prosinca 1945. u Torontu.

"Storytone" donosi deset pjesama koje ocrtavaju  turbulentno razdoblje u kojem se Neil Young našao; teško da bi sve bilo tako jednostavno, ali po tko zna koji put Young se čupa iz pepela i nezaustavljivo ide dalje. Pitanje je, do kada? Ta priča će sigurno ići do kraja, jer je glazba jednostavno život ovog glazbenika. Vjerojatno su baš iz tog razloga sve pjesme na albumu tako jednostavne, vrlo su efektno i sažeto skladane te baš sjaje u svojoj jednostavnosti.

Jednako tako, on ne odustaje od svoje buntovnosti, od ideala, on i dalje pjeva o ekologiji, o tome tko će spasiti ovaj planet. Naravno, ovaj album sigurno nije namijenjem širim masama; u svoje će ga fonoteke pohraniti oni koji su sazrijevali uz glazbu Neila Younga. Činjenica je da su mnoge ljubavi nastale, trajale i prestajale uz poznate glazbene teme ovoga kanadskog kantautora. To samo podebljava činjenicu da se ovaj album jednostavno treba imati.

S druge pak strane, "Storytone" ima dvije verzije: prvi disk donosi deset potpuno ogoljenih autorskih skladbi, dok drugi disk donosi iste pjesme, ali uz orkestar ili jazz big-band, čime se zapravo pokazuju obje strane medalje. A ono što je mene osobno posebno zaintrigiralo i iznenadilo je činjenica da je na obje strane medalje Neil Young jednako prokleto dobar!

Neil Young je još uvijek itekako prisutan na glazbenoj sceni. Ovim svojim autorskim radovima pokazuje da je trenutno u onoj već spominjanoj uzlaznoj fazi svog stvaralaštva, što je svakako za pozdraviti. Ako osobito mlađi naraštaj želi naučiti nešto o emocionalnim i profinjenim pjesmama, a da iste nisu, recimo, izašle iz radionice R.E.M. ili Coldplay, slobodno poslušajte "Storytone" i možda osjetite neki čudni prizvuk onoga što se provlači kroz mnoge glazbene rukopise upravo spomenutih bendova. Neil Young ipak ima 35 albuma iza sebe.

Na kraju, ipak za starije napomena: nije baš ''After the Gold Rush'' niti ''Harvest' , ali albumu "Storytone" vrijedi posvetiti vremena i pozornosti.

Hits 2029
A Letter Home « A Letter Home Neil Young Albumi Kronologija The Monsanto Years » The Monsanto Years