Dodano Ponedjeljak, 06 Listopad 2014
Edition date Srpanj 2012
Etiketa Eagle Vision
Catalog Number ERDVCD069
Edition details Snimljeno: 1981., Buddy Guy's club, The Checkerboard Lounge, Chicago / Dolby digital stereo, Dolby digital 5.1, DTS surround
Tags The Rolling Stones Live Eagle Rock

The blues had a baby and they named it rock'n'roll, pjevao je prije više od pola stoljeća McKinley Morganfield poznatiji pod svojim blues pseudonimom Muddy Waters. Jedan od najvećih, ako ne i najveći majstor bluesa svojom glazbom 'odgojio' je masu rock'n'roll djece, među kojima i nekoliko golobradih i čupavih mladića iz Londona, koji su slušajući šumoviti Radio Luksemburg preko tranzistorima jedino uspjevali doći do američke roots muzike. Muddy nije mogao ni naslutiti da će upravo na te klince toliko utjecati da će oni biti ti, koji će u 'britanskoj invaziji' početkom 60-ih ponovno oživjeti blues i rock'n'roll. Dapače, toliko su bili opčinjeni Watersovom muzikom da su svoj bend nazvali po jednoj od njegovih pjesama – oni su The Rolling Stones.

Muddyja više nema s nama, Stonesi slave 50. rođendan te ih krasi titula najizdržljivih rock djedica na planetu, no srećom povijest je zabilježila zapis susreta blues oca i njegovih sinova. Taj iskren i emotivan glazbeni randez-vous dogodio se još davnog 22. studenog 1981., koji je pokazao da se najbolje stvari događaju spontano. Te jeseni Stonesi su bili na velikoj američkoj turneji, a tog dana imali su slobodno vrijeme, koje su proveli, kako i priliči, u Chicagu, koljevci električnog bluesa. Slučajno ili ne, te večeri u gradu je nastupao Muddy Waters, a britanska četvorka Jagger, Richards, Wood i Stewart odlučili su poslušati mentora u Checkerboard Loungeu, blues klubu Buddyja Guya. Iako su dečki ovoga puta trebali biti u publici, Waters ih je pozvao da im se pridruže na pozornici. A ostalo je povijest jer su blues slavili očevi i sinovi, crni i bijeli, u blues prijestolnici, a cijeli koncert kolao je godinama raznim bootlegovima, a na YouTubeu je osvanula video-snimka loše kvalitete.

Srećom preslušavanju izlizanih snimki došao je kraj jer je 'Checkerboard Lounge – Live Chicago 1981' ove godine dobio je svoje službeno izdanje. U tradiciji izdavanja klasičnih live koncerata Rolling Stonesa iz 70-ih i 80-ih, Eagle Rock objavio je ovo izdanje na CD i DVD-u. Za sve fanove Stonesa, valja napomenuti da je ovo koncert Muddyja Watersa i njegove blues ekipe sa Stonesima kao gostima, no ovaj nastup pružit će svim fanovima drugačiji sliku ovog britanskog rock-diva.

Nastup u Chicagu poseban je po tome što se tad Stonese moglo vidjeti u svojem najbluzičnijem izdanju, još od faze do albuma Your Satanic Majesties Request. A počeo je kao koncert u klasičnoj blues maniri, u kojoj prateći bend s Guyem, Juniorom Wellsom, Lefty Dizzom najavljuje majstora ceremonije Watersa. No prava čar koncerta počinje na šestoj pjesmi 'Baby Please Don't Go' kad u klub za stol sjedaju Stonesi. Waters Jaggera i društvo poziva na pozornicu, a stag omalenog kluba sa 100 ljudi postaje jako tijesan. Od tog trenutka kreće prava zabava, Richards pali cigaretu, a koncert kreće prema sjajnoj blues improvizaciji do kraja koncerta. Zadimljenim klubom ore se povici i zvižduci odobravanja svaki put kad Richards i Guy te Wood i Dizz odgovaraju jednim drugima na gitarama. Za to vrijeme Jagger pod impresijom što ima čast pjevati sa svojim idolom, trudi se iz petnih žila pratiti Watersa, kao da mu se radi o prvom koncertu u karijeri.

Koncertom se izmjenjuju najveći blues klasici 'Hoochie Coochie Man', 'Long Distance Call', 'Got My Mojo Working', a prava kemija između dva benda događa se na deset-i-pol- minutnoj 'Manish Boy'. Nakon toga slijedi prava 'jam' uživancija, a da pritom nijedna pjesma do kraja koncerta ne traje manje od šest minuta.

Ovaj koncert uhvatio je onaj pravi bitak, suštinu i groove jednog blues koncerta, u natrpanom, zadimljenom klubu u kojem mentor uz pomoć svoje rock'n'roll djece stvara nestvarnu kemiju.

Iako sam CD od 11 skladbi vjerno prenosi klupsku atmosferu, još bolja preporuka je pogledati DVD izdanje sa sjajno remastiranom slikom i zvukom, koje prikazuje kompletan koncert od 15 pjesama. Kao bonus stvar uvrštena 'Black Limousine' sa stadionske turneje, kojom se vjerojatno na album željelo uvrstiti Wattsa i Wymana, kojima možete biti žao što su se te večeri negdje 'izgubili' te propustili vjerojatno vrhunac svoje glazbene karijere – svirati s majstorom iz delte Mississippija.

Luka Vuletić

Hits 3326

ekstaza u Tvornici na promociji novoga albuma Jonathana