Length 48:39
Edition date Svibanj 2006
Etiketa Parlophone ‎/ EMI / Dallas Records
Catalog Number 3 62859 2
Edition details objavljeno: 22.5.2016.
Tags Pet Shop Boys EMI Parlophone Dallas Records

Pet Shop Boyse bi se s pravom moglo nazvati hiperaktivnim duom. Od zadnjeg studijskog albuma Release uspjeli su izdati Disco 3 (na kojem su pretežno prevladavali b-sideovi), komponirati glazbu za musical Closer To Heaven, napraviti novi soundtrack za film The Battleship Potemkin i izdati PopArt, drugu the best of kolekciju singlova sa dvije nove pjesme Miracles i Flamboyant.

Međutim, fanovi već dulje vrijeme čekaju na album koji će se kvalitetom moći mjeriti sa bestsellerima Very i Bilingual, koji su u 90-ima označili vrhunac karijere Pet Shop Boysa. Fundamental, nažalost, samo polovično uspijeva u tome. Album je dosta sličan Releaseu, s tom razlikom što gitare nemaju značajnu ulogu i što su Pet Shop Boysi u nekim pjesmama ipak ostvarili povratak disko krorijenima. Pravi primjer je uvodni singl I'm With Stupid, pjesma nastala prema poznatoj uzrečici oko koje su Pet Shop Boysi oformili priču o neuspješnoj ljubavnoj vezi, oko koje su nastali mnogi njihovi hitovi.

Drugi singl i vjerojatno najbolja pjesma albuma, Minimal apsolutni je hit koji već nakon prvog preslušavanja ostavlja dojam kao da je snimana za album Very, s ponešto sporijim ritmom. Vrlo vjerojatni treći singl mogla bi biti pjesma The Sodom And Gommorah Show, u kojoj prevladavaju teatralnost kojoj su Pet Shop Boysi postali izrazito skloni posljednjih godina. Svojevrsni show dekadencije najbolje je opisan stihovima "sun, sex, sin, divine intervention, death and destruction", kojima su Pet Shop Boysi u refrenu dodali i prizvuk rocka, kojega , kao što su svojevremeno iskazali, nikada nisu mrzili.

Uz uvodnu i završnu pjesmu, Psychological i Integral, završava disko dio albuma i počinje onaj baladni, u čijem tonu je napravljen i cijeli Release. I made My Excuses And Left, Numb i Indefinite Leave To Remain tekstom i melodijom predstavljaju zrelu stvaralačku dob dua, ali nažalost kvalitetom ne pridonose previše pa se mogu smatrati kao popunjavanje praznog prostora na albumu, što fanovi zasigurno neće cijeniti. Nešto bolje su prošle pjesme Luna Park i  Casanova In Hell , u kojima je prisutna veća motiviranost i angažman.

U cjelini, Fundamental predstavlja pokušaj Pet Shop Boysa da pomire želje baze fanova i novoprisutne autorske sklonosti prema ostalim glazbenim pravcima, koje su do punog izražaja došle u uspješnom albumu Release. Rezultat je vrlo dobra neujednačena cjelina koja ih nažalost neće vratiti na nekadašnje staze slave, iako fanovi ne bi trebali ostati razočarani jer je barem polovica albuma posvećena njima.

Goran Hatala

Hits 1527
Release « Release Pet Shop Boys Albumi Kronologija Concrete » Concrete